Honoring the most effective marketing over the last 50 years and how it will shape our future.
Effie-díjasok figyelem!
Határidő meghosszabbítása: Február 22. a jelentkezés végső határideje.
Az Effie Worldwide bízik benne, hogy Magyarország is képviselteti magát –leghatékonyabb marketingkommunikációs aktivitásaival - e különleges programban.
Az 5 for 50 díj az Effie globális hálózatán belül minden márkákra vonatkozik, nemcsak a globális márkákra!
Ha egy márka 1-nél több Effie-díjat nyert, bizonyítva ezzel tartós marketingkommunikációs hatékonyságát, alkalmazkodóképességet és megújulási képességét, akkor itt a helye az 5 for 50 megmérettetésen! Fontos: az 1-nél több Effie-díjnak nem kell ugyanahhoz a kampányhoz kapcsolódnia, csak ugyanahhoz a márkához!
Bármely országban / bármely évben nyert Effie-díj feljogosít a nevezésre. A verseny nyitva áll a helyi és regionális márkák, valamint a helyi piacokon szereplő globális márkák számára egyaránt! Pl. nevezhet a Burger King csapata Costa Rica-ból és a Burger King Lengyelországból is saját Effie-sikertörténetével.
Részletes információ:
Az 5 for 50 Effie különdíj leírása: https://effie.org/5for50
Nevezési feltételek: https://www.effie.org/87/entry_details
Nevezési dokumentum: https://www.effie.org/87/entry_details/2
Az Effie különdíjjal kapcsolatos hírek: https://effie.org/press_room/288/detail
Honoring the most effective marketing over the last 50 years and how it will shape our future.
Effie-díjasok figyelem! Újabb globális lehetőség az elismerésre!
Az 50 éves Effie évfordulós különdíjjal „5 for 50” jutalmazza azt az 5 márkát, amely az Effie-n keresztül bizonyította az elmúlt évek során tartós marketinghatékonyságát, fejlődőképességét és üzleti sikerét, s mindezzel inspirálja az egész iparágat.
A jelentkezés feltételei: https://effie.org/program/partner/5for50
Tájékoztatunk Benneteket, hogy a 2019. évi Effie versenykiírásával kapcsolatos előzetes tudnivalókat február elejétől olvashatjátok itt. Addig is szíves figyelmetekbe ajánljuk a 2018. évi Effie döntőbe jutott alkotásainak rövid összefoglalóit, esettanulmányait – inspirálódás végett!
Idén is számítsatok Effie-újdonságokra, amelyek hozzájárulnak a hazai hatékony marketingkommunikáció újabb szintlépéséhez, ezáltal komoly egyéni és vállalati szakmai sikerekhez, elismerésekhez!
Miért érdemes nevezni?
üdvözlettel,
az Effie Szervezőbizottsága
A tavaly megújult verseny idei eredményeit ez alkalommal is nagyszabású ünnepségen hirdették ki a szervezők, a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége. A november 9-én a Várkert Bazárban megrendezett Díjátadó Gálaesten - a Platinával együtt - összesen 41 díjat adtak át a szervező szakmai szövetségek elnökei, és az Effie támogatói: mostantól kiosztják a „Finalist” díjakat is.
A 17. magyarországi Effie díjátadóján 4 Arany, 7 Ezüst és 7 Bronz Effie-t kaptak azok a 2017.01.01. és 2018.07.31. között Magyarországon futott kampányok, amelyek a kiírás szerint igazolhatóan sikeresek, hatékonyak voltak, a kétfordulós, közel 100 fős zsűrizésen pályaművükre a legtöbb pontot kapták. A végső pontszám kialakulásánál a kihívásra, az ötletre, a kreatívra adott pontok 23,3%-23,3%- 23,3%-os súllyal, az eredmény bemutatására adott pontok 30%-os súllyal számítottak, ezzel is aláhúzva: az Effie nem kreatív verseny, s mint ilyen, egyedülinek számít a nemzetközi porondon. A hatékonyság Oscar-díjának is nevezett, 50 éve alapított Effie 17. hazai megmérettetésén a legrangosabb elismerést a Platina Effie-t a Durex Randizni szeretnél? kampányért kapta a Reckitt Benckiser és a Dentsu Aegis Network Hungary.
Díj | Nevezők |
Arany Effie-t nyert | ACG, Dentsu Aegis Network Hungary, Human Dialog, Rewart |
Ezüst Effie-t nyert | ACG (2), Café PR, Progressive, OMD Hungary, Phd Hungary, Uniomedia Communications |
Bronz Effie-t nyert | ACG (2), Mindshare, PanMedia Western, Phd Hungary, Publicis One / Starcom, Uniomedia Communications |
Díj | Megbízók |
Arany Effie-t nyert | Reckitt Benckiser Kft, Országos Mentőszolgálat Alapítvány, Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. és Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Tízpróba Magyarország Kft. |
Ezüst Effie-t nyert | Tízpróba Magyarország Kft, Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., GlaxoSmithKline-Consumer Kft., Magyar Telekom Nyrt., OTP Bank Nyrt., UPC Magyarország Kft., Telenor Magyarország Zrt. |
Bronz Effie-t nyert | Coca-Cola Magyarország Kft., Tízpróba Magyarország Kft., Tesco International Clothing Brands s.r.o, Sanofi-Aventis Zrt. és FLUART Innovative Vaccines Kft., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Telenor Magyarország Zrt., SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa |
Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata |
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) |
Az egyedülálló szakmai versenyen hatékony marketingkommunikációs aktivitásokkal neveztek idén is a versenyzők, közülük a leghatékonyabbak jutottak a döntőbe, amiért nagy elismerés illeti őket. Ezzel a teljesítménnyel már biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index világranglistán.
A kommunikációs iparág jeles képviselőinek részvételével november 9-én tartják a Várkert Bazárban a 17. Effie Díjátadó Gálaestet - a Budapest Bár zenei közreműködésével. Az ünnepi eseményen derül majd ki, közülük kik kapják a 2018. évi Bronz-, Ezüst-, Arany- és Platina Effie-t. A szervezők idén a fiatal (25 év alatti) pályakezdő marketingkommunikációs szakembereknek is lehetőséget biztosítanak a Gálán való kedvezményes részvételre.
Az 50 éve alapított, a világ 51 országában megrendezésre kerülő reklámhatékonysági versenyt Magyarországon 2002 óta rendezi meg a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A nevezés feltételeit és zsűrizését tavaly újították meg a szervezők – az Effie Worldwide iránymutatásai alapján. A pályázóknak, azaz a hatékony kampányok alkotóinak tartalmilag és formailag strukturáltabb, ugyanakkor teljesebb körű és részletesebb kampány-bemutatást előíró nevezési dokumentációt kellett benyújtaniuk ezúttal is. A pályaművek értékelése elmélyültebb zsűrizési folyamatot igényelt, amely idén is 2 fordulóban zajlott, közel 100 hazai marketingkommunikációs szakember bevonásával.
Az Effie az egyetlen olyan szakmai megmérettetés, ahol a marketing célok hatékony megvalósítása áll a középpontban. Az Effie megkérdőjelezhetetlen szakmai elismertsége többek között a széles iparági tudásra épülő alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizésnek köszönhető. Ennek tükrében már a döntőbe jutás is kiemelkedő teljesítmény, hiszen a benevezett hatékony kampányok közül továbbjutók minősültek a leghatékonyabbaknak, pályaműveik pedig a legsikeresebbeknek. Az elismeréseket és a Bronz-, Ezüst, Arany díjakat valamint a Platina Effie-t a november 9-i Gálaesten adják majd át.
2018-ban a legtöbb döntős pályamű a Bevezető kampány, a Hosszútávú hatékonyság, a Szezonális marketing, és a „Doing good”kategóriákból került ki.
A Felügyelőbizottság tájékoztatása szerint a fiatal, 25 év alatti pályakezdő marketingkommunikációs szakemberek invitálása a díjátadó ünnepségre azt a célt szolgálja, hogy ismerjék meg a hatékony kampányokat és sikeres pályaműveket felvonultató döntősöket, díjazottakat. Tapasztalják meg az Effie erejét, jelentőségét és csatlakozzanak a jövőben ők is a biztos tudással bíró, magukat bátran megmérettető szakemberekhez.
Shortlist: döntőbe jutott alkotások
Gála-jegyek: jegyigénylő lap
Dr. Pócsik Ilona elnök Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata |
Aczél László elnök Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) |
Inspiráló példák, gálaest díjakkal, elegáns vacsora, új üzleti kapcsolatok
mindez a 17. magyarországi Effie Gálán
Köszönjük a beküldött pályaműveket. A nevezési időszak véget ért. Amennyiben mégis adatmódosításra lenne szükség, augusztus 30-ig erre lehetőséget biztosítunk, 50.000 Ft + Áfa / pályamű késedelmi díj ellenében.
A zsűrizés első fordulója szeptember 11-én lesz.
Üdvözlettel,
az Effie Szervezőbizottsága
Ismét a magyar ACG Reklámügynökség lett a leghatékonyabb független ügynökség a hatékonyság globális rangsorán, az Effie Index-en - széles nemzetközi mezőnyben, 49 országból érkezett eredmények összevetése alapján! Büszkék lehetünk rájuk – a kitartó és hatékony munka ez alkalommal is meghozta a nemzetközi sikert nekik - és nekünk :)
https://www.effieindex.com/
https://www.effieindex.com/ranking/overview.cfm
Tavaly megújult az Effie nevezési és zsűrizési rendszere és változott a díjkiosztás, de változások voltak a kategóriákban és egyéb nevezési feltételekben is. Az új versenykörülmények ösztönzőleg hatottak a szakmára: tovább növekedett a nevezések száma, sokan éltek a lehetőséggel és jelentkeztek zsűritagnak, a Díjátadó Gálaesten pedig ez alkalommal is szép számmal ünnepeltük együtt az elért szakmai sikereket. Köszönjük a pályaműveket az alkotóknak, az értékelésükhöz szükséges időt és szakmai tudást a zsűritagoknak, és az elkötelezett támogatást az Effie partnereinek!
A verseny folytatódik, idén már 17. alkalommal mérhetik össze tudásukat hatékonyság terén az iparági szereplők – legyen szó ügyfélről vagy ügynökségről. Reméljük, ez alkalommal is szép számmal érkeznek be pályaművek, hogy a 2 fordulós zsűrizési folyamat során a kommunikációs iparágat képviselő bírák az Effie standard-nak megfelelően értékelhessék azokat. A megújult rendszer szerint már a döntőbe jutás is komoly szakmai sikert jelent. Ezúttal is a döntősök közül kerülnek ki a bronz-, ezüst- és arany Effie-díjas pályaművek, az elismeréseket idén új helyszínen, a Várkert Bazárban adjuk át a díjazottaknak, november 9-én.
Az Effie világszerte értékeli és elismeri a sikeres és hatékony marketingkommunikáció minden formáját. 1968 óta az Effie - már 49 országban - a teljesítmény globális szimbólumává vált. Legfőbb pillérei az objektivitás, a függetlenség és az átláthatóság. Az Effie töretlen sikerének és elismertségének kulcsa a mindenkori magas szakmai elvárásoknak való megfelelés igénye, melyben mind a hirdetők, mind az ügynökségek partnerek.
A 2018.évi Effie versenykiírása, a hasznos információk és jó tanácsok alapos áttanulmányozása után eredményes versenyzést kívánunk!
Dr. Pócsik Ilona elnök Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata |
Aczél László elnök Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) |
A tavaly sikeresen megújított magyarországi Effie idei kiírása és online nevezési felülete mostantól legkésőbb augusztus 16-ig elérhető minden olyan nevezni szándékozó számára, aki vállalja, hogy megméretteti munkáját a mindenkori magas szakmai elvárásokon alapuló Effie értékelési rendszere szerint. Workshopot a szervezők - a tavalyi nyertes pályaműről, a zsűritagok hasznos tanácsaival és az idei kiírás sarkalatos pontjaival – május 29-én tartanak a pályázók számára.
Nevezni a tavaly megújított kategóriákba ezúttal a 2017. január 1 – 2018. július 31. között Magyarországon futott bármilyen típusú, eredményes marketingkommunikációs aktivitásokkal lehet – az egynapos rendezvénytől a hosszabb kampányokig -, a lényeg a hatékonyság. A kiírás lehetőséget biztosít arra is, hogy a pályázatban bemutatandó nem publikus számadatok helyett viszonyszámot/arányszámot alkalmazzon a pályázó - a zsűritagok ezekből is fel tudják mérni az adott kampány eredményességét, hatékonyságát.
Hamarosan lehet majd az Effie weboldalon idén is zsűritagnak jelentkezni, a megadott szempontok és kritériumok figyelembe vételével.
A zsűrizés idén is két fordulóban, szeptemberben és októberben lesz, a díjátadó gálaestnek ez alkalommal a Várkert Bazár ad otthont november 9-én.
A díjátadó gálaestet követően a döntőbe jutott valamint díjazott pályaművek adatai bekerülnek az Effie Worldwide által 2011 óta megjelentetett, nemzetközi Effie Hatékonysági Index elemzésébe, amely megmutatja és rangsorolja a legeredményesebb ügynökségeket, iparági szereplőket és márkákat a világszerte megrendezett Effie hatékonysági versenyek eredményei alapján. Ez az évente megjelenő lista a marketinghatékonyság legátfogóbb globális ranglistájának számít. Az idei listát a tervek szerint júniusban publikálja az Effie Worldwide, az élmezőnynek várhatóan ez alkalommal is lesz magyar vonatkozása.
Az Effie díjat 1968-ban alapította New York-ban az American Marketing Association, 2008 óta az Effie Worldwide nonprofit szakmai szervezet a jogtulajdonos, jelenleg 51 országban rendezik meg a versenyt világszerte. Magyarországon 2002-ben, 16 évvel ezelőtt indította el a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ).
A 2018.évi magyarországi Effie támogatói: MTVA, Ringier Axel-Springer, CM Sales, Kantar Millward Brown, NewAgeAdvertising, rentIT, Várkert Bazár
Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata |
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) |