Effie Awards

Kreatív anyagok feltöltésenek követelménye

Kérjük, ügyeljen a kreatív összefoglalóra vonatkozó szabályok és időbeli megkötések betartására!

A versenytársak logóját és kreatív munkáját sem a kérdésekre adott válaszokban, sem a kreatív összefoglalóban nem lehet feltüntetni.

A kreatív összefoglaló szerkesztése, pl. hangalámondás, felirat stb. használata engedélyezett, ha az segíti a pályaműben foglaltak jobb ismertetését. Az összefoglalóban csak akkor alkalmazhatók szerkesztési effektek, ha azok nem akadályozzák a zsűrit annak felismerésében, milyen formában jelent meg a munka a piacon. Például nem játszható le háttérzene a televíziós reklám bemutatása alatt – a reklámot úgy kell megjeleníteni az összefoglalóban, ahogy az a piacon is szerepelt. A nyomtatott hirdetések bemutatása során lejátszhatnak olyan zenét, amelyhez megfelelő jogokkal rendelkeznek, mivel ebben az esetben egyértelmű, hogy a nyomtatott hirdetés nem zenei kísérettel szerepelt a piacon.

A kreatív összefoglaló hossza maximum 2 perc lehet. A pályázóknak emellett minden, a Versenyszabályzatban megadott, kreatív összefoglalóra vonatkozó szabályt (eredmények bemutatásának tilalma, versenytársak logójának/kreatívjának bemutatására vonatkozó tilalom) is be kell tartaniuk.

A kreatív összefoglalóban az ötlet megvalósítását kell bemutatni abban a formában, ahogy az a magyarországi piacon szerepelt, ahogy a fogyasztókhoz is eljutott. Az összefoglaló nem az írásos pályamű filmes változata, hanem annak illusztrációja!

A kreatív összefoglalóban megjelenített kreatív és kommunikációs elemeknek közvetlenül kapcsolódniuk kell a nevezési kérdéseknél meghatározott stratégiai célkitűzéshez és eredményekhez.

A kreatív összefoglalóban nem kell megjeleníteni minden, kommunikációs érintkezési elemet, csak azokat, amelyeket lényegesnek ítél a pályamunka sikerének elérésében, és amelyeket az írásos pályamunkában is kiemelten említettek. Pontlevonás jár például azért, ha a nyomtatott hirdetések jelentőségét említik az írásos pályaműben, de nem mutatják be a kreatív összefoglalóban. Hasonlóképpen pontlevonásra adhatnak okot azok a kreatív elemek, amelyek a kreatív összefoglalóban megjelennek, de az írásos pályázati anyagban nem szerepelnek.

A zsűritagok először a leírt anyagot olvassák el, utána tekintik meg a kreatív összefoglalót, illusztrációként. Ekkor már ismerik a célkitűzéseket, a stratégiát és az eredményeket, ezért az összefoglalóban a kreatív anyagok megfelelő bemutatására érdemes koncentrálni.

A kreatív összefoglaló nem mutathat be semmilyen elért eredményt. Csak általános, konkrét számokat nem tartalmazó megállapítások jeleníthetők meg az összefoglaló lezárásaként, amennyiben szükséges. A zsűritagok tudják, hogy az eredmények kreatív összefoglalóban történő megjelenítése kizáráshoz vezető ok. Néhány példa, amely bemutatja, melyik záró megállapítás elfogadható: „Az értékesítések száma az egekbe szökött, és a márka jobban virágzik, mint valaha.” „A márka egyik legjobb évének lehettünk tanúi.” „Piacvezetők lettünk a kategóriánkban.”

A kreatív összefoglalóban nem tüntethet fel olyan munkát, amelyekhez nem rendelkezik a megfelelő jogokkal. Jogdíjmentes zenék/képek csak akkor használhatók fel, ha a piacon futó munka egyértelműen elkülöníthető tőlük. (Ne játsszon le jogdíjmentes zenét egy TV-hirdetés alatt, mivel az nem ebben a formában szerepelt a piacon.) Nyomtatott anyagok bemutatása közben engedélyezett – bár nem szükséges – jogdíjmentes zene lejátszása.

Emlékeztető: A kreatív összefoglaló elsődleges célja, hogy a kreatív megvalósítást abban a formájában mutassa be, ahogy az a piacon is szerepelt.

A pályamunka nevezésével automatikusan felruházza az Effie Magyarországot és az Effie Worldwide-ot, hogy oktatási és promóciós céllal másolatokat készítsen a kreatív anyagokról, sokszorosítsa és bemutassa azokat.

Az Effie Worldwide egy nonprofit oktatási szervezet, amely a pályaműveket a hatékony marketingkommunikációs megvalósítások oktatásának és az azokat megalkotó (ügyfél- és ügynökségi) csapatok népszerűsítésének céljából használhatja fel.

Technikai útmutató

Vegye figyelembe, hogy a zsűritagok laptopon nézik majd meg az Ön által feltöltött állományokat. Ügynökség neve/logója nem jelenhet meg rajtuk!

Kreatív összefoglaló feltöltése az online nevezési rendszerbe: mov, mp4, avi
Preferált méret px-ben (befoglaló) 800x600px, maximum 2 perc, maximum 150 MB

Eseménynaptár
Effie
Digital hungary
onbrands

Támogatók

Együttműködő partnerek

AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ     IAA
X
Szöveg