Effie Awards

Kreatív anyagok feltöltésenek követelménye

Kérjük, ügyeljen a kreatív összefoglalóra vonatkozó szabályok és időbeli megkötések betartására!

A versenytársak logóját és kreatív munkáját sem a kérdésekre adott válaszokban, sem a kreatív összefoglalóban nem lehet feltüntetni.

A kreatív összefoglaló szerkesztése, pl. hangalámondás, felirat stb. használata engedélyezett, ha az segíti a pályaműben foglaltak jobb ismertetését. Az összefoglalóban csak akkor alkalmazhatók szerkesztési effektek, ha azok nem akadályozzák a zsűrit annak felismerésében, milyen formában jelent meg a munka a piacon. Például nem játszható le háttérzene a televíziós reklám bemutatása alatt – a reklámot úgy kell megjeleníteni az összefoglalóban, ahogy az a piacon is szerepelt. A nyomtatott hirdetések bemutatása során lejátszhatnak olyan zenét, amelyhez megfelelő jogokkal rendelkeznek, mivel ebben az esetben egyértelmű, hogy a nyomtatott hirdetés nem zenei kísérettel szerepelt a piacon.

A kreatív összefoglaló hossza maximum 2 perc lehet. A pályázóknak emellett minden, a Versenyszabályzatban megadott, kreatív összefoglalóra vonatkozó szabályt (eredmények bemutatásának tilalma, versenytársak logójának/kreatívjának bemutatására vonatkozó tilalom) is be kell tartaniuk.

A kreatív összefoglalóban az ötlet megvalósítását kell bemutatni abban a formában, ahogy az a magyarországi piacon szerepelt, ahogy a fogyasztókhoz is eljutott. Az összefoglaló nem az írásos pályamű filmes változata, hanem annak illusztrációja!

A kreatív összefoglalóban megjelenített kreatív és kommunikációs elemeknek közvetlenül kapcsolódniuk kell a nevezési kérdéseknél meghatározott stratégiai célkitűzéshez és eredményekhez.

A kreatív összefoglalóban nem kell megjeleníteni minden, kommunikációs érintkezési elemet, csak azokat, amelyeket lényegesnek ítél a pályamunka sikerének elérésében, és amelyeket az írásos pályamunkában is kiemelten említettek. Pontlevonás jár például azért, ha a nyomtatott hirdetések jelentőségét említik az írásos pályaműben, de nem mutatják be a kreatív összefoglalóban. Hasonlóképpen pontlevonásra adhatnak okot azok a kreatív elemek, amelyek a kreatív összefoglalóban megjelennek, de az írásos pályázati anyagban nem szerepelnek.

A zsűritagok először a leírt anyagot olvassák el, utána tekintik meg a kreatív összefoglalót, illusztrációként. Ekkor már ismerik a célkitűzéseket, a stratégiát és az eredményeket, ezért az összefoglalóban a kreatív anyagok megfelelő bemutatására érdemes koncentrálni.

A kreatív összefoglaló nem mutathat be semmilyen elért eredményt. Csak általános, konkrét számokat nem tartalmazó megállapítások jeleníthetők meg az összefoglaló lezárásaként, amennyiben szükséges. A zsűritagok tudják, hogy az eredmények kreatív összefoglalóban történő megjelenítése kizáráshoz vezető ok. Néhány példa, amely bemutatja, melyik záró megállapítás elfogadható: „Az értékesítések száma az egekbe szökött, és a márka jobban virágzik, mint valaha.” „A márka egyik legjobb évének lehettünk tanúi.” „Piacvezetők lettünk a kategóriánkban.”

A kreatív összefoglalóban nem tüntethet fel olyan munkát, amelyekhez nem rendelkezik a megfelelő jogokkal. Jogdíjmentes zenék/képek csak akkor használhatók fel, ha a piacon futó munka egyértelműen elkülöníthető tőlük. (Ne játsszon le jogdíjmentes zenét egy TV-hirdetés alatt, mivel az nem ebben a formában szerepelt a piacon.) Nyomtatott anyagok bemutatása közben engedélyezett – bár nem szükséges – jogdíjmentes zene lejátszása.

Emlékeztető: A kreatív összefoglaló elsődleges célja, hogy a kreatív megvalósítást abban a formájában mutassa be, ahogy az a piacon is szerepelt.

A pályamunka nevezésével automatikusan felruházza az Effie Magyarországot és az Effie Worldwide-ot, hogy oktatási és promóciós céllal másolatokat készítsen a kreatív anyagokról, sokszorosítsa és bemutassa azokat.

Az Effie Worldwide egy nonprofit oktatási szervezet, amely a pályaműveket a hatékony marketingkommunikációs megvalósítások oktatásának és az azokat megalkotó (ügyfél- és ügynökségi) csapatok népszerűsítésének céljából használhatja fel.

Technikai útmutató

Vegye figyelembe, hogy a zsűritagok laptopon nézik majd meg az Ön által feltöltött állományokat. Ügynökség neve/logója nem jelenhet meg rajtuk!

Kreatív összefoglaló feltöltése az online nevezési rendszerbe: mov, mp4, avi
Preferált méret px-ben (befoglaló) 800x600px, maximum 2 perc, maximum 150 MB

Eseménynaptár

2018. évi Effie döntőbe jutott alkotásainak rövid összefoglalói: letöltés
2019. június 17.
normál nevezési határidő
2019. július 1.
végső nevezési határidő
2019. július 15.
extra nevezési határidő
2019. november 15.
Díjátadó Gálaest
Digital hungary
onbrands

Támogatók

Együttműködő partnerek

AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ     IAA
X
Szöveg