Effie Awards Hungary – Hatékonysági Ranglista

A marketingkommunikáció legfőbb célját, az eredményességet közzéppontba állító Effie-n a döntőbe jutott ill. nyertes pályaművek helyezéseihez egy-egy Effie Index pontérték tartozik, amelyek összesítésre kerülnek. Az összpontszám alapján kialakult sorrend határozza meg a marketinghatékonyság egyedülálló szakmai ranglistáját mind a megbízók, mind az ügynökségek tekintetében.

A 2020. évi hazai Effie-n elért pontszámok alapján:

Megbízói Hatékonysági ranglista első 4 helyén a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, a Coca-Cola Szolgáltató Kft., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Müpa Nonprofit Kft., a Telenor Magyarország Zrt. és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány szerepel.
Továbbiak

Ügynökségi Hatékonysági lista első 4 helyén a Tendencies21 az Uniomedia Communications, a Human Dialog, az Artificial Group és a DOT Creative szerepel.
Továbbiak

A ranglistákon szereplő vállalatok Effie-re benyújtott esettanulmányai szigorú zsűrizésen estek át: a hazai versenyen 120 iparági szakember bírálta a pályaműveket az Effie standard értékelési rendszere szerint (kihívás, cél, ötlet, kreatív megvalósítás, eredmény), különös figyelemmel és súllyal a kitűzött célok tekintetében elért és bizonyított eredményekre.

Az Effie Awards nemzetközi szinten több mint 50 éve, Magyarországon idén 20 éve szolgálja a marketinghatékonyság fejlődését és jelent szakmai viszonyítási alapot.




A díj, ami számít.

A Double Shot Coffee - Dot Creative kis költségvetésű kampánya érdemelte ki idén a legjobbnak járó Platina díjat

Az Effie magyarországi szervezői - az IAA Hungary és a MAKSZ - online díjátadón osztották ki a 120 fős zsűri értékelése alapján az idei hatékonysági díjakat: a 19. hazai Effie-n döntőbe jutott 47 pályamű közül 1 Platina, 4 Arany, 10 Ezüst, 9 Bronz és 24 Finalist díjas alkotás született.

A Platina-zsűri indoklása szerint a Double Shot Coffee kávézó és a DOT Creative ügynökség „Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok” kategóriában indított pályaműve bizonyult idén a leghatékonyabbnak: „Példamutató, ahogy kreatív hozzáállással, egyszerű, de számukra kiválónak bizonyult eszközökkel, integrált módon tudta megvalósítani, sőt túlszárnyalni a kitűzött célokat egy fiatalokból álló kisvállalkozás kis költségvetéséből úgy, hogy ráadásul hosszú távra is kiható eredményességet ért el.”

A megbízók közül az elért Arany/Ezüst/Bronz/Finalist helyezéseik alapján a legeredményesebbek:
Magyar Máltai Szeretetszolgálat (4 Ezüst), Coca-Cola Szolgáltató Kft. (2 Arany, 1 Ezüst), Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.(1 Ezüst, 3 Bronz, 1 Finalist), Müpa Budapest Nonprofit Kft. (3 Ezüst), Telenor Magyarország Zrt. 1 Bronz, 6 Finalist), Országos Mentőszolgálat Alapítvány (1 Arany, 1 Ezüst). Az idei Effie „Év Megbízója” címet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nyerte el.

Az ügynökségek közül - szintén az elért Arany/Ezüst/Bronz/Finalist díjaik alapján - a legeredményesebbek:
Tendencies21 (2 Arany, 1 Ezüst), Uniomedia Communications (1 Ezüst, 2 Bronz, 1 Finalist), Human Dialog (1 Arany, 1 Ezüst), Artificial Group (1 Bronz, 4 Finalist), DOT Creative (1 Platina/Arany). Az idei Effie „Év Ügynöksége” címet a Tendencies21 érdemelte ki.

Teljes ranglisták:
Ügynökségi rangsor
Megbízói rangsor

A Microsoft Innovációs Különdíjat a Vigyél Haza Alapítvány Netpincérrel közös kampánya kapta, a zsűri szerint „A pályázó olyan szektorban alkalmazott innovatív megoldást példaértékűen, ahol az infokommunikációs technológia és a kreativitás ilyen jellegű együttes alkalmazása még nem jellemző. Az együttműködés során a partnerség előnyei is bizonyítást nyertek.”

Az Effie-re bármilyen sikeres marketing aktivitással lehet nevezni.
A teljesítmény globális szimbólumaként számon tartott Effie kétfordulós zsűrijében, valamint a Platina- és a Microsoft Innovációs Különdíj zsűrijében ezúttal is összesen mintegy 120 zsűritag, iparágunk elismert, vezető beosztású szakemberei foglaltak helyet, akik az Effie nemzetközi standard szabályrendszere alapján értékelték a beérkezett pályaműveket. A díjazottak publikus esettanulmányai elérhetők az Effie weboldalon a digitális évkönyvben. A zsűritagok szakmai kommentjei a pályaművekről szintén elérhetők az adott pályázó részére.

Az Effie Awards Hungary 2021-ben ünnepli megrendezésének 20. évfordulóját, így a következő év szintén különlegesnek ígérkezik a hazai Effie történetében.

Effie Awards Hungary 2020 Évkönyv – a Döntőbe jutott alkotásokkal

Évkönyv megtekintése ide kattintva!


A díj, ami számít.

Effie Awards Hungary 2020 - erős mezőnyben mintegy 120 zsűritag értékelte a 2019-es év hatékony kampányait

Az idei év nehéz körülményei nem kedveztek a szakmai versenyeknek sem, ennek ellenére az Effie-t közel 40 országban tartották meg, köztük Magyarországon is. Az augusztus végén elindított hazai megmérettetést kiemelkedő nevezői érdeklődés övezte.

A Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében – 19. alkalommal valósult meg 2020-ban a hatékony kampányok seregszemléje. A globális arany standard-ként számon tartott Effie-re idén azok a megbízók és ügynökségek nevezhettek, akik 2019-ben sikeres, hatékony marketing aktivitást folytattak, és a kitűzött célok tükrében elért eredményeket igazolni is tudták. Közülük a zsűri által leghatékonyabbnak ítélt pályamunkák jutottak a döntőbe. Ezzel a teljesítménnyel a döntősök már egyúttal Finalist díjasok, valamint biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index világranglistán.
2020-ban a szervezők könnyített feltételekkel és online webináriumokkal segítették a nevezőket, ez stabil nevezésszámot, ugyanakkor változást is hozott a nevezői körben. Kiemelésre méltó a megbízói nevezések növekedése a korábbiakhoz képest, ami azt jelzi, hogy az Effie egyre több figyelmet kap az ügynökségek mellett a megbízói oldalon is, felismerve és elismerve a szakmai teljesítmény globális szimbólumaként nyilvántartott verseny súlyát, rangját, fontosságát.

Idén olyan vállalatoktól/vállalkozásoktól/ügynökségektől is érkeztek nevezések, akik eddig nem indultak el a hatékonysági versenyen, de felfedezték a részvétel óriási előnyeit: az Effie nem csak szakmai teljesítményüket értékeli a nemzetközi standard szerint, hanem szakmai fejlődési lehetőséget, útmutatást, inspirációt is nyújt számukra, mind a napi munkájukhoz, mind a következő évi versenyen való induláshoz.

Az Effie-re bármilyen típusú marketing aktivitással lehet nevezni a kiírásban szereplő termék/szolgáltatás- valamint speciális kategóriákba, - egy pályamű akár több kategóriába is nevezhető. A négy pillérből álló nevezési dokumentációban a pályázóknak be kell mutatni az adott téma hátterét, a kitűzött célokat, az insight-ot, a megalkotott stratégiát, a kreatív megvalósítást, és a legfontosabbat: az elért eredményt. A négy rész közül az eredményre adott pontszám szerepel legnagyobb súllyal az összpontszám kialakulásában.

A két fordulós zsűriben, valamint a Platina- és a Microsoft Innovációs Különdíj zsűrijében ezúttal is iparágunk elismert, vezető beosztású szakemberei foglaltak helyet, akik az Effie nemzetközi standard szabályrendszere alapján értékelték a beérkezett pályaműveket, megvalósítva ezzel az Effie hármas jelszavát: átláthatóság, függetlenség, objektivitás. Idén az online térben megrendezett zsűrizési folyamatban mintegy 120-an vettek részt.

A Microsoft Innovációs Különdíj független elismerés, elkülönül a standard Effie díjaktól: az infokommunikációs technológia használatával, innovatív módon megvalósított megoldások ösztönzésére hozta létre a Microsoft és az Effie Hungary.

Az üzenet értékű Platina díjat, a legnagyobb elismerést az Arany Effie szintet elért alkotások közül ítéli oda a Platina-zsűri az arra legérdemesebb pályaműnek.

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született, ezt követi az Ital/Alkoholos italok, a Hosszú távú hatékonyság és a Bevezető kampányok kategória.

A Finalist, Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakat 2020. december 14-én hétfőn 20 órai kezdettel hirdetik ki a szervezők - ez alkalommal az online térben. A Microsoft Innovációs Különdíj és a Platina nyertesei, valamint – az idei hatékonysági versenyen elért eredményeik alapján – az Év Megbízója és az Év Ügynöksége elismerések kihirdetése szintén a virtuális Díjátadón történik majd, ahová a szervezők minden érintettet és érdeklődőt várnak.

Döntőbe jutott alkotások
Zsűritagok listája


A díj, ami számít.

Kedves Nevezők!

Köszönjük, hogy az idei év nehézségei ellenére részt vettetek a 2020. évi Effie Awards Hungary versenyen! Az Effie-n minden évben kizárólag hatékony kampányokat indítanak a nevezők. A mintegy 120 fős, elismert hazai szakemberekből álló zsűri feladata, hogy kiválassza közülük a leghatékonyabbakat, a nemzetközi Effie standard előírásainak megfelelően. Az idén is erős mezőnyben mérettétek meg magatokat, nem volt könnyű dolga a zsűrinek. Értékelésük alapján kialakult a döntőbe jutók köre, amit itt találtok.

A döntőbe jutottak ezzel a teljesítményükkel már Finalist díjasok és egyúttal biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index világranglistán, gratulálunk!

A zsűritagok által írt kommenteket a benevezett pályaműveitekről szívesen rendelkezésre bocsájtjuk visszajelzésként, a Díjátadót követően. Bízunk benne, hogy hasznosnak találjátok majd mind napi munkátokhoz, mind a jövő évi Effie nevezésetekhez!

A Finalist, Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakat 2020. december 14-én hétfőn hirdetjük ki - ez alkalommal online Díjátadónkon, a Platina és a Microsoft Innovációs Különdíjjal, valamint az Effie-n elért eredmények alapján az Év Megbízója és az Év Ügynöksége elismerésekkel együtt.

Számítunk részvételetekre az online Effie Díjátadón, ahogy számítunk Rátok a jövő évi,
20. Effie Awards Hungary eseménysorozatán is!

Üdvözlettel,

az Effie Awards Hungary Szervezői


Reklám Világszövetség
(IAA) Magyar Tagozata
Magyarországi Kommunikációs
Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ)

A Díjátadó időpontját később pontosítjuk.
További info: Kaminszky Adrienne (iaahun@iaabudapest.hu; +36 70 380 1668), Bende Borbála (bori@maksz.com; +36 30 226 5780)


A díj, ami számít.

Az Effie Awards Hungary 2020 nevezési időszaka lezárult.
Köszönjük a beérkezett nevezéseket!

A pályaműveket ezúttal is 100 fős szakmai zsűri értékeli, két fordulóban.
A Microsoft Innovációs Különdíj és a Platina Effie odaítéléséről most is külön bíráló testület fog dönteni.

Shortlist közzététele: november 23-i héten
Díjátadó (a virtuális térben): december 14-én.

A benevezett sikeres kampányok alkotóinak eredményes versenyzést kívánunk!


Reklám Világszövetség
(IAA) Magyar Tagozata
Magyarországi Kommunikációs
Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ)

A díj, ami számít.

Az Effie nevezési időszaka folytatódik! Továbbra is extra kedvező feltételekkel!
Pályázatbeadás október 30-ig, nevezési díj 48.000 Ft!
Regisztráljatok nevezési kódszámaitokért, ha még nem tettétek meg, itt!

Bármilyen típusú marketing tevékenység nevezhető!
A Megbízó bizalmas adatai helyett index számok is alkalmazhatók a pályaműben!

Hogy lehet Effie-t nyerni?

A nyertesek szemével:
Platina/Arany Effie 2019 Hosszú távú hatékonyság kategória nyertes „Heineken/Soproni – Ami közös bennünk” pályamű – ACG
Microsoft Innovációs Különdíj/Arany Effie 2019 Big Marketing Idea kategória nyertes „Erste Bank – A személyi kölcsön személyiségűek…” pályamű – Wavemaker

A zsűri szemével:
A kutatók szemével: Ipsos – Effie Awards Analysis
Effie 2020 – a legfontosabb tudnivalók


A díj, ami számít.

Effie 2020 - Bármilyen típusú eredményes marketingtevékenység nevezhető!

Jelentkezzetek be itt!

Az előző év leghatékonyabb, leginnovatívabb aktivitásait létrehozó megbízókat, ügynökségeket idén 19. alkalommal díjazza az Effie Awards Hungary, a kommunikációs iparág kimagasló szakmai teljesítményeinek bemutatása és elismerése tehát 2020-ban sem marad el! Várjuk a tavalyi év hatékonyan működő ötleteit, sikeres stratégiáit, kreatív megvalósításait, a sikertörténeteket!

Az idei versenyben minden eddiginél jobban számítunk a Megbízókra nevezőként, átvállalva az ügynökségektől az idei rendkívül kedvezményes nevezési díj megfizetését.

Ebben az évben is átadjuk az Innovációs Különdíjat! Az elismerést annak a pályaműnek az alkotói kapják, akik az új infokommunikációs technológiák innovatív, úttörő módon való használatával, alkalmazásával valósítottak meg sikeres marketing aktivitást. Ez a különdíj az innováció ösztönzésére született meg tavaly - a Microsoft közreműködésével. Az Effie a Microsofttal együtt ezzel az elismeréssel kívánja jutalmazni a kommunikációs szakma sikeres újító, felfedező, kísérletező alkotóközösségeit, a megbízót és ügynökségét. A zsűritagok javaslata alapján, az Effie kibővített szakmai felügyelőbizottsága és a Microsoft képviselője közösen fog dönteni az elismerés odaítéléséről.


Effie 2020 Legfontosabb tudnivalói:

  • Nevezhető időszak: 2019.01.01.- 2019.12.31.
  • Nevezési díj: 48.000 Ft +Áfa
  • Nem kell 2 perces kreatív összefoglaló prezentációt készíteni, csak a meghatározó kreatív elemeket (max.6) kell csatolni, ahogy a fogyasztó részére bemutatásra került
  • Nevezési határidő: 2020. október 30.
  • A díjazottak ebben az évben Arany/Ezüst/Bronz/Finalist oklevelet kapnak, trófeák külön díjazás ellenében rendelhetők a szervezőktől

A sikeres nevezésért:

Betekintés a hazai és nemzetközi Effie tudástárba: esettanulmányok
Effie webinariumok
Zsűritagok jó tanácsai: ITT


További info:

Nevezési feltételek 2020
Zsűrizés folyamata
Jelentkezés zsűritagnak

Díjátadó: december eleje, formáját később alakítjuk ki, a vírushelyzettel kapcsolatos aktuális rendelkezések figyelembe vételével

Kedves Kollégák, Nevezők!

Pályaműveiteket nem csak az idei versenynek és zsűrinek írjátok. A döntős és győztes esettanulmányok – mint a hatékony marketing legjobb példái és a szakmai tudás bizonyítékai - tovább élnek az Effie tudástárában! Ösztönzést és inspirációt nyújtanak a jövő marketingszakemberei számára az elkövetkező években, itthon és szerte a világon!

Hatékony előkészületeket és sikeres nevezést kívánunk!
Jelentkezzetek be itt!

Effie Awards Hungary 2020

Effie - gratulálunk a győzteseknek
Eseménynaptár

Évkönyv 2020 a döntősök esettanulmányaival: letöltés
Ipsos – Effie Awards Analysis
Kivonat:
(A teljes kutatási eredmény is hozzáférhető, jelezd felénk igényedet!)

Feliratkozás

Hírek, aktuális információk a 2020-as versenyről első kézből, elsők között.

Digital hungary
onbrands

Támogatók

TV2 Csoport

Együttműködő partnerek


AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ     IAA
X
Szöveg