Effie Awards
Effie Awards
 
Eseménynaptár
2017. július 5.
Versenykiírás és további információk
Effie győztesek
Effie.org
Elérhetőségeink       

Sajtóhíreink

Effie 2.0. - Új szinten a hatékonyságmérés
2017-ben a magyarországi Effie szervezői (Reklám Világszövetség/IAA Magyar Tagozat, Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége/MAKSZ) az Effie Worldwide-dal karöltve megújítják a verseny nevezését, zsűrizését és díjkiosztását – megfelelve ezzel a hatékonyság aktuális kihívásainak

A megújult versenykiírás a nevezési határidőkkel, kategóriákkal, feltételekkel és a hatékony nevezést segítő fontos tanácsokkal júniusban jelenik majd meg az Effie weboldalán. Hosszabb nevezési periódus, tartalmilag és formailag koncentráltabb nevezési dokumentáció, elmélyültebb értékelési folyamat jellemzi az új rendszert – mondta el Dr. Pócsik Ilona, az IAA Magyar Tagozat elnöke. Az Effie világszerte a hatékony marketing kommunikáció szimbóluma, a legkiemelkedőbb díj az iparági szereplők körében a világ több mint 40 országában – hangsúlyozta.

Az Effie töretlen sikerének és elismertségének egyik kulcsa a mindenkori magas szakmai elvárásoknak való megfelelés igénye, melyben partnerek mind a hirdetők, mind az ügynökségek. A marketing kommunikáció középpontjában a hatékonyság áll – az Effie ezt elősegítő, átgondolt párbeszédre ösztönöz – hangsúlyozta Aczél László, a MAKSZ elnöke.

A folyton változó világban, egyre professzionálisabb kutatási metódusok és egyre fejlettebb technikai lehetőségek közepette az Effie komplex rendszere is folyamatosan felülvizsgálatra kerül. Így született meg a döntés a nevezés, zsűrizés, díjazás átértékeléséről, aktualizálásáról, hogy még magasabb színvonalon szolgálhassa a díj a hatékony marketing kommunikáció továbbfejlesztését, aminek csak győztesei lehetünk – iparágon belül és kívül, ügyfélként vagy ügynökségként, iparági szakemberként vagy fogyasztóként egyaránt.

Az Effie díjat 1968-ban alapította New York-ban az American Marketing Association, 2008 óta az Effie Worldwide nonprofit szakmai szervezet a jogtulajdonos. Magyarországon 2002-ben, 15 évvel ezelőtt indította el a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ).

További információ:
Az ACG „Soproni - Jóleső segítség”
kampánya kapta a Platina Effie-t
Teltházzal ünnepelte a szakma az Effie-re nevezők idei teljesítményét október 9-én a Vigadóban megrendezett Díjátadó Gálaesten. Az idei verseny eredményeként 13 kategóriában - a Platinával együtt - összesen 51 díjat adtak át a szakmai szövetségek elnökei és az Effie támogatói.

A 14 Arany, 15 Ezüst és 21 Bronz Effie- t azok a 2014.01.01. és 2015.05.31. között futott kampányok kapták, amelyek a kiírás szerint, igazolhatóan sikeresek, hatékonyak voltak, így a zsűritől pályaművükre a legtöbb pontot kapták. A végső pontszám kialakulásába a hatékonysági esettanulmányra adott pontok kétszeres, míg a kreatív anyagra adottak egyszeres súllyal kerültek beszámításra.

A hatékonyság Oscar-díjának is nevezett, a világ több mint 40 országában jelen lévő Effie 14. hazai megmérettetésén a Platina Effie-t az idei új, Doing good kategória döntőbe jutott kampánya kapta. A rangos elismerést a Soproni Jóleső segítség kampányért nyújtották át a 21 nevezést benyújtó ACG-nek, akik a Platina díj mellett 10 arany, 4 ezüst és 4 bronz díjat is nyert , így idén ő lett nem csak a leghatékonyabb, de a legeredményesebb pályázó is az Effie-n.

Az ACG-t a Y&R Budapest követi a 2 arany, 2 ezüst, 3 bronz díjas kampányával, majd az OMD Hungary következik, aki 4 ezüst, 4 bronz díjat mondhat magáénak. A Dentsu Aegis Network Europe 2 ezüst, 4 bronz díjat, a Starcom pedig 2 ezüst, 2 bronz díjat hozott el.

A Gálán a legsikeresebb hirdetők sorrendben, a Heineken Hungária Sörgyárak, a Decathlon és a Cirko Film Kft. voltak. Három díjnál többet az Élelmiszer/ital, valamint a Bevezető kampány/újrabevezetés kategóriákban osztottak ki.

Effie-n díjat kapott alkotások részletes listája

Az Effie-n csak eredményes kampányokkal lehet és érdemes indulni, ezért elismerés illet minden további pályázó megbízót és ügynökséget!

Az Effie a marketingkommunikációs iparág egyik legkiemelkedőbb megmérettetése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely a kommunikáció legfőbb célját, az eredményességet, az üzleti sikert díjazza. Az Effie alappillérei az objektivitás, a függetlenség és a transzparencia. A hazai Effie-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi. A díjat 1968-ban az Amerikai Marketing Szövetség alapította New Yorkban. Jelenleg több mint 40 országban rendezik meg világszerte.

A 14. Effie támogatói voltak:
Ringier Axel-Springer, MTVA, Central Médiacsoport, trnd, Port.hu, Fidelio, RentIT, Sign, Umbrella, Marketing&Média, mmonline, Pesti Vigadó Étterem, Lilipop Caffé, Clarus hostess, Imperial22, amerikaiszek.hu, Smúz-viragneked.hu A Gálaest zenei közreműködője a Pátkai Rozina quintett volt.
Jól vizsgáztak az Effie pályázói
A reklámhatékonyság 14. magyarországi seregszemléjén ezúttal az alkotások több mint felét találta alkalmasnak a döntőbe jutásra a népes szakmai zsűri, a legtöbb döntős pályaművel az ACG száll versenybe a díjakért

Az Effie tartós, sőt tovább növekvő szakmai elismertsége nem utolsó sorban a széles iparági tudásra épülő zsűrizésre vezethető vissza: a hazai kommunikációs szakma közel 100 képviselője két napos alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizéssel határozta meg a döntőbe jutott pályaműveket. Az ügynökségi, megrendelői, média, kutatói és oktatói oldalról érkező zsűritagok a nevezések mintegy 60%-át találták továbbjutásra alkalmasnak.

A legtöbb döntős nevezés a Szolgáltatás, a Bevezető kampány, az Élelmiszer, a Társadalmi célú reklám és a Fogyasztási cikkek kategóriákból került ki. Shortlist-re kerülési arány az Élelmiszer-Ital, a Big marketing idea, a Hosszútávú hatékonyság, a Kereskedelem, a Kis költségvetésű kampányok, a Szolgáltatások-Média és a Szolgáltatások-Telekom kategóriában volt a legmagasabb.

A döntős alkotások szempontjából kiemelkedően legsikeresebb négy ügynökség az ACG Reklámügynökség, az OMD Hungary, a Young&Rubicam Budapest és a PHD Hungary. Őket követi a Havas Media, a Mito és a Human Dialog.

A zsűrizést megelőzően végzett auditálás eredményéről a kutató szakemberekből álló bizottság megállapította, hogy a megvizsgált pályázatokban leírt módszerek és eszközök alkalmasak a deklarált célok elérésének alátámasztására. Ugyanakkor javasolták, hogy a jövő évi a kiírásban külön hívják fel a pályázók figyelmét, hogy a megcélzott célcsoport elérését, a kvalitatív reklámcélokat (imázs változása, üzenet célba érése) is bizonyítsák kutatási adatokkal.

A leghatékonyabb kampányok alkotói – a megrendelő és az ügynökség - eredményes munkájukért járó szakmai elismeréseiket, az Arany, Ezüst, Bronz Effie-ket, valamint a Platina Effie-t ez alkalommal is a Vigadó Dísztermében megrendezendő ünnepélyes Díjátadó Gálaesten vehetik át 2015. október 9-én. Az est zenei közreműködője Pátkai Rozina és kvartettje lesz.

A szervezők felhívják a figyelmet az időben történő jegyigénylésre a Gálahelyszín korlátozott befogadóképessége miatt.

A hazai Effie-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.
„Új seprő jól seper” – bevált az idei két új Effie-kategória
A tavalyi rekordot is túlszárnyaló idei 152 pályaműből számos nevezés érkezett a hazai Effie új „Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok” és a „Doing good” kategóriáiba. A Marketing Oscar-nak is nevezett Effie-re kizárólag hatékony és eredményes kampányokkal lehet nevezni.

„Büszkén osztjuk meg a NESCAFÉ Dolce Gusto márka kiemelkedő teljesítményét a szakma jeles képviselőivel. Örömmel tapasztaltuk, hogy ebben az évben lehetőséget kapnak azon márkák is az Effie nevezésre, melyek „Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányokkal” érnek el szép eredményeket” – mondta el Kovács Krisztina Brand Executive& CRM Specialist. „Az E.ON számára a társadalmi felelősségvállalás olyan érték, ami minden cselekedetünket áthatja, ezért is keltette fel érdeklődésünket az új „Doing good”kategória, ahová Adventi Pályázatunkkal neveztünk. Az E.ON Advent jóvoltából megajándékoztuk 24 település közösségét egy csodásan feldíszített és kivilágított karácsonyfával, oda is eljuttatva így az ünnep hangulatát, ahol erre nem lett volna lehetőség. Baráti társaságok, óvodák, ifjúsági és nyugdíjas klubok, lakóközösségek tettek tanúbizonyságot a közösségi összefogás erejéről és versenyeztek településük közös karácsonyáért, így közösen tettünk jót” – fejtette ki Károlyi Zsuzsanna kommunikációs vezető.

Idén összesen 14 kategóriában száll versenybe a leghatékonyabb marketing kommunikációért járó rangos díjért 47 pályázó, akik közül 4 a megrendelői-, 1 a média- 42 pedig az ügynökségi oldalt képviseli.

A két új kategórián felül a legtöbb nevezés a Pénzügyi szolgáltatás, Bevezető kampány, Gyógyszer, Élelmiszer, Image, TCR, valamint a Kereskedelem kategóriákba érkezett. Az ügynökségek által benyújtott pályázatok számát tekintve a az ACG Reklámügynökség 21 nevezéssel vezeti a mezőnyt, őket követi az OMD 14, valamint a Young&Rubicam Budapest 13 nevezéssel.

A beérkezett pályamunkákat - a szeptember eleji zsűrizést megelőzően - egy kutatókból álló független auditor bizottság is vizsgálja. Az ünnepélyes eredményhirdetés október 9-én lesz a Vigadó Dísztermében tartandó Díjátadó Gálaesten, mely idén is a kommunikációs iparág hagyományosan egyik legrangosabb és legelegánsabb eseményének ígérkezik.

A hazai EFFIE-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.
Kedvezményesen indulhatnak
az ECHO-n az EFFIE pályázói
A DIMSZ támogatja az EFFIE új kategóriáját
Az EFFIE és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) megállapodása alapján a DIMSZ lett az EFFIE idei új, „Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok” kategóriájának támogatója.

Az együttműködés keretében a DIMSZ különleges lehetőséget biztosít az EFFIE-n direkt marketing eszközöket (így például direkt mail, e-mail, SMS, MMS, mobil applikáció, call center vagy más adatbázisra épülő médiumot) is alkalmazó pályázók számára: azok a világ legnagyobb direkt marketing (másképpen „Data driven marketing”) versenyén, az International ECHO Awards-on jelentős kedvezménnyel indulhatnak. Amennyiben direkt marketinget is tartalmazó kampányokkal az EFFIE mellett az ugyancsak most zajló ECHO-ra is pályázni kívánnak, úgy a DIMSZ-től kapott kedvezmény kóddal 495 USD helyett mindössze 40 USD nevezési díjat kell fizetniük, erre az USA direkt marketing szövetsége (DMA) és a DIMSZ együttműködési megállapodása teremti meg a lehetőséget. Az ECHO által biztosított további kedvezmény, hogy a Magyarországon díjnyertes direkt marketing kampányok nevezésük esetén rögtön az ECHO 2. zsűrizési fordulójába kerülnek.

Az ECHO a DMA által 1929 óta szervezett globális marketing díj, amelyről minden lényeges információ megtalálható a http://dma-echo.org oldalakon. A nevezések száma a világ minden részéről évről-évre jóval meghaladja az ezret és a pályázatokat 15 iparági kategóriában lehet benyújtani. Az ez évi végső beadási határidő július 10., nevezni pedig a 2013. október 1. és 2015. március 31. között megvalósult kampányokkal lehet.

Az EFFIE kedvezményes nevezési határideje június 24., a végső határidő július 8. A verseny szervezői (az IAA Magyar Tagozat és a MAKSZ) a 2014. január 1. és 2015. május 31. között futott kampányok pályázatait várják.

Felhívjuk az EFFIE-n pályázni kívánók szíves figyelmét, hogy amennyiben élni kívánnak a DIMSZ és az ECHO által biztosított lehetőségekkel is, úgy az ECHO pályázati feltételei, illetve a kedvezmény kód ügyében keressék meg a DIMSZ-nél Vámos-Hegyi Attilát, az ECHO magyarországi képviselőjét.

EFFIE www.effie.hu
DIMSZ www.dimsz.hu
DMA http://thedma.org
ECHO http://dma-echo.org
Bővült a nevezhető kampányok köre
Az idei újdonságokról kaptak tájékoztatást az érdeklődők, de a sikeres pályázati anyag elkészítéséhez is segítséget nyújtott az Effie workshop

Budapest, 2015. június 1. – A Marketing Oscar-nak is nevezett Effie reklámhatékonysági versenyt, a kommunikációs szakma egyik legrangosabb, legelismertebb versenyét idén 14. alkalommal rendezi meg a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A nevezési időszak május 11-én indult, a versenyzők ez alkalommal 14 kategóriában küldhetik be a pályázati anyagokat, július 8-ig.

Az Effie workshop célja a minél sikeresebb - és így minél hatékonyabb - pályázatok megírásának segítése volt. Az Effie folyamatosan követi a piaci változásokat, tanulságokat von le az előző évek versenyéből és ennek tükrében fokozatosan fejleszti, módosítja, finomítja a pályázati kiírást, feltételeket, évről évre. A szervezők ismertetőjét követően tavalyi győztesek mutatták be sikeres kampányaikat, nevezéseiket, majd zsűritagok adtak jó tanácsokat a szép számmal megjelent nevezni szándékozóknak.

A SIKERES EFFIE PÁLYÁZAT ISMÉRVEI
AHOGY A ZSÜROROK LÁTJÁK

A verseny szervezői ezúttal is felhívták a figyelmet arra, hogy az Effie-re nemcsak olyan kampányok nevezhetők, amelyek tartalmaznak ATL elemet! Az idei kiírás és az új kategóriák is ez irányba mutatnak:

„Doing good” – vállalatok, márkák által indított CSR kampány szociális, társadalmi vagy kulturális tevékenységben való részvétel, felhívás, mozgósítás céljából – elsődlegesen nem kereskedelmi szándékkal (pl. adott cég vagy márka karácsonyi adománygyűjtő akciója, adott cég vagy márka játszótér létrehozás/felújításhoz való mozgósítása, adott cég vagy márka által szervezett futóverseny nemes cél érdekében, adománygyűjtéssel összekötött speciális országos promóciók stb.) Az ide nevezett alkotások ezen és az Image kategórián kívül más kategóriában nem indulhatnak.

Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok - Nem tartalmazhat fizetett vagy nem fizetett televízió-, rádió-, sajtóhirdetést-, óriás plakát-, citylight-, mozireklám megjelenést. (ide nevezhetők pl. PR, „word of mouth”, DM, e-dm kampányok, loyalty program, esemény stb.) Az itt pályázó alkotások nem indulhatnak egyúttal a Kis költségvetésű kampányok kategóriában is.
Elindult az idei EFFIE
A pályázati anyagok elkészítésében idén is segítséget nyújt az EFFIE workshop, amelyet május 20-án rendeznek meg.

Budapest, 2015. május 6. – Az EFFIE reklámhatékonysági versenyt, azaz a kommunikációs szakma nemzetközi színtéren is egyik legrangosabb, legelismertebb versenyét idén 14. alkalommal rendezi meg a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A nevezési időszak május 11-én indul, a versenyzők 14 kategóriában küldhetik be a pályázati anyagokat.

Tavalyi kiemelkedő hazai eredményeinek, elnyert EFFIE díjaiknak köszönhetően az ACG, a Mito és a Y&R Budapest ügynökségek és kampányaikkal szereplő ügyfeleik előkelő helyezést értek el a verseny nemzetközi EFFIE index rangsorában, amihez ezúton is gratulálunk!

A hatékonyság Oscar-díjának is nevezett EFFIE tavalyi, 13. hazai megmérettetésén a Y&R Budapest Big marketing idea kategóriába nevezett, Katona József Színház számára készített „Gifszínház” kampánya kapta a fődíjat, a Platina EFFIE-t. Ez a kampány a MAKSZ által szervezett Arany Pengén illetve a nemrég lezajlott portorozi Golden Drum fesztiválon is Grand Prix-t nyert. A Y&R a Platina díj mellett 3 arany, 1 ezüst és 2 bronz díjat is nyert, így tavaly ő lett nem csak a leghatékonyabb, de a legeredményesebb pályázó is az EFFIE-n. Őt követi az ACG (több alkalommal a világ leghatékonyabb független ügynökségei közé választották már), és a Mito. A hozzájuk kapcsolódó, legsikeresebb hirdetők sorrendben a Katona József Színház, a Heineken Hungária Sörgyárak, a Vodafone Hungary, és a Magyar Állami Operaház voltak 2014-ben.

Az idei újdonságok:

  • 2 új kategóriával bővül a nevezési lehetőség:
    *Doing good
    *Klasszikus médiát –fizetett megjelenés formájában - nem használó kampányok
  • Nevezési határidő, nevezési díj:
    2015. június 24. kedvezményes határidő és díj
    2015. július 1. normál határidő és díj
    2015. július 8. végső határidő és díj
  • A kreatív anyagnál feltöltött prezentáció max. 2 perc lehet
  • Egy kampányt max. 3 kategóriába lehet nevezni

A verseny szervezői felhívják a figyelmet arra, hogy az EFFIE-re nemcsak olyan kampányok nevezhetők, amelyek tartalmaznak ATL elemet! Az idei kiírás és az új kategóriák is ez irányba mutatnak.

További részletek és hasznos információk első kézből: EFFIE workshop, 2015. május 20. 9 óra, Central Médiacsoport székháza.
Az EFFIE workshop programja elérhető a hivatalos honlapon.

A EFFIE-re érkező pályázati anyagokat a szokásos értékelési folyamatnak megfelelően több mint 100 neves szakemberből álló zsűri szeptember elején bírálja el szigorú pontrendszer alapján. A marketing „Oscar” ünnepélyes díjátadó gálaestjét, a szakma ünnepét október 9-én tartják majd.

Az EFFIE-díj a marketingkommunikációs iparág egyik legkiemelkedőbb megmérettetése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely a kommunikáció legfőbb célját, az eredményességet, az üzleti sikert díjazza. Az EFFIE alappillérei az objektivitás, a függetlenség és a transzparencia.

A hazai EFFIE-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi, az idei lesz a 14. alkalom. A díjat 1968-ban az Amerikai Marketing Szövetség alapította New Yorkban. Jelenleg több mint 40 országban rendezik meg világszerte.

A 14. EFFIE támogatói:

Ringier Axel-Springer, MTVA, Central Médiacsoport, Port.hu, Brandtrend, RentIT, Copy General, Sign, Marketing&Média, mmonline, Apple Party Service, Imperial22

További információ:

Bende Bori (MAKSZ) T:20/553-9790, bori@maksz.com

Kaminszky Adrienne (IAA, Reklám Világszövetség Magyar Tagozata) T:70/380-1668, iaahun@mail.datanet.hu