Az Effie-re a hirdetők és az ügynökségek világszerte, mint az iparág egyik legkiemelkedőbb, egyedülálló elismerésére tekintenek, amely díjazza a sikeres és hatékony marketingkommunikáció minden formáját.
1968 óta az Effie megnyerése a teljesítmény globális szimbólumává vált, ma már világszerte 51 országban rendezik meg a versenyt.
Az Effie a hatékony marketing megvalósításának és megvalósítóinak megmérettetése.
Az Effie elsősorban hatékonysági díj, az adott piacon bizonyított eredményeket vizsgálja és értékeli. A kreatív megvalósítás az Effie-folyamat részeként jelenik meg és a zsűritagok is ekként értékelik.
Az Effie célja az olyan, sikeres, hatékony marketingkommunikációs aktivitások és megoldások elismerése, amelyek az adott piaci környezetben maximálisan beváltották a hozzájuk fűzött reményeket: bizonyítottan teljesítették, sőt meghaladták az eredetileg kitűzött, világosan meghatározott célokat. A pályázatok értékelése elsősorban a célokkal szembeni teljesítmény objektív bizonyítékain alapul.
Mivel egy márka sem épülhet és maradhat sikeres az ügyfél és az ügynökség közti kiegyensúlyozott együttműködés nélkül, fontos, hogy a pályázat erre a harmonikus kapcsolatra is bizonyítékul szolgáljon.