Effie

A zsűrizés folyamata

Az idei verseny zsűritagjai ez alkalommal is a hazai kommunikációs iparág tapasztalt, elismert, vezető szakemberei.
A pályázatok elbírálása két szakaszban történik. A pontozás név nélkül, bizalmasan folyik. Az értékelés mindkét körében a marketingkommunikációs iparág legkülönbözőbb területeiről érkező elismert szakemberek, felsővezetők értékelik a pályamunkákat a bizonyított eredmények alapján, amelyek alátámasztják, hogy a kommunikáció szervesen hozzájárult a kampány sikeréhez. A két körben két különböző zsűri bírál.

  • Az első körben legmagasabb pontszámot elért pályázati anyagok kerülnek a döntőbe.
  • A zsűri a pályázat minden elemét – az Esettanulmányt és a kreatív elemeket is – pontozza mindkét körben.
Az első kör zsűritagjaainak pontszámai döntik el, mely pályázatok jutnak a döntőbe, a második kör zsűritagjainak pontszámai alapján dől el, hogy a döntőbe jutottak közül melyek kapják az arany, ezüst vagy bronz Effie-díjat. A döntőbe jutásnak is és a díjazásnak – arany, ezüst, bronz – is van egy kötelezően teljesítendő minimum ponthatára. Előfordulhat, hogy egy kategóriában minden szinten egy vagy egynél több győztes is lesz, de az is lehet, hogy egyáltalán nem nyer senki – nem az számít, hogy mennyien kerülnek a döntőbe. A zsűri először elolvassa a pályázati anyagot, majd közvetlenül utána megnézi a hozzá tartozó kreatív anyagokat. Fontos szem előtt tartani, hogy egy zsűritag kb.30 pályázati anyagot néz át, tehát a tömörség, az érthetőség, egyértelműség és az erős történetmesélés elengedhetetlen ahhoz, hogy a pályamunka kiemelkedjen a többi közül.

Pontozási rendszer
A zsűri az értékelés során előre meghatározott kritériumok alapján pontozza az adott pályaműben foglaltak hatékonyságát, és négy különböző pontszámot ad a pályázati anyag meghatározott elemeire.: A zsűritag által adott négy pontszám a következő súlyozással számít az elérhető összpontszámba:

A) Kihívás, háttér és célkitűzés 23,3%
B) Insightok és az ötlet 23,3%
C) Az ötlet megvalósítása 23,3%
D) Eredmények 30%

A zsűrinek szükség esetén arra is lehetősége van mindkét körben, hogy megbeszélje a pályázati anyagok értékelését a pontszámok véglegesítése előtt.

Első kör
Minden zsűritag kb.30 pályaművet értékel különböző kategóriákból. A pályamunka értékelése teljes mértékben a hatékonyságon alapul, amelyet minden benyújtott anyagnál az eredmények egyértelmű bizonyítása támaszt alá.

Az első körben a kiválasztás a kézzelfogható tényeken alapul, mint például az adott aktivitás háttérkörülményei, az üzleti célok, a kreatív koncepció, a médiastratégia és legfőképp az eredményeket alátámasztó bizonyítékok bemutatása, amely minden kétséget kizáróan igazolja a marketingkommunikáció hatékonyságát.

A döntő
Az értékelés menete hasonló az első körhöz (pontszámok, súlyozás), de a pályaművek értékelése kategóriánként történik.

Összeférhetetlenség
Egy-egy zsűritag számára olyan pályamunkákat jelölünk ki, hogy az összeférhetetlenséget elkerüljük. A bírálás megkezdése előtt a zsűritagoknak tájékoztatniuk kell a moderátort, ha esetleg olyan pályamunkát kaptak, amelyet nem pontozhatnak összeférhetetlenség miatt.

Titoktartás
Minden zsűritagnak titoktartási nyilatkozatot kell aláírnia a zsűrizés megkezdése előtt.

Eseménynaptár
2018. május 29. 14.30
Workshop
Central Médiacsoport irodaháza
(Bp. III. Montevideo u.9.)
2018. szeptember 11.
Zsűrizés
2018. október 2.
Zsűrizés
2018. november 9.
Gálaest
Várkert Bazár

Támogatók, együttműködő partnerek

AWARDING IDEAS THAT WORK ®
© Effie Worldwide, Inc. All Rights Reserved. Effie is a registered trademark / service mark of Effie Worldwide, Inc.
MAKSZ     IAA
X
Szöveg